יום רביעי

 

רק חצינו קו

אחרי עיכובים לא נגמרים שחלקם נבעו מביש מזל ורובם נבעו מטיפשות שלנו שנבעה היא מהעובדה שבעצם די כיף לנו ואולי אנחנו לא לגמרי רוצים לעזוב, התעוררנו לבוקר שללא ספק הוא האחרון שלנו בסין



ישנו בעיירת הגבול, מטרים ספורים בלבד מתחנת הצ'ק פוינט שהיא נקודת הפרידה שלנו מהמקום הענק הזה ששמו בקיצור הוא סין. המדבר העצום שליווה אותנו חלק מאוד נכבד מהטיול נעלם לחלוטין ביומיים האחרונים, לא להאמין באיזו חדות הוא השתנה לנו פתאום, פינה מקומו להרים כבירים וקו האופק הישר והאינסופי שהכרנו חסום היום בהרי ענק שקצוותיהם מושלגים וקרירות מרגשת נושבת מהם. כל אלה מעוררים אותנו לקראת המעבר לארץ חדשה אבל לא גורעים מהעצב הקל שאנחנו מרגישים מהמחשבה לעזוב את סין על כל מיליארד ומשהו תושביה הטובים. אבל היום זה יקרה. הלילה כבר נישן תחת שמיים קירגיזים
ניסינו להרוויח ארוחה סינית אחרונה שלא ממש הייתה מוצלחת והחלטנו שלא כך נזכור את האוכל הסיני. וכבר לא נשאר מה לעשות, רק לעבור בשער... כמובן שגם על המעבר עצמו יש הרבה מה לספר, אבל אם אגרר לספר עליו כבר לא ישאר לכם כח לקרוא את ההמשך ולי לא ישאר כח לכתוב אותו. תדמיינו כמה שוטרים וחיילים אפשר לעבור כשעוברים מסין לקירגיזסטאן וזה בערך זה



ארץ חדשה. ארץ שכנה. העיניים סקרניות ועירניות, מחכות כבר להתחיל ולאבחן, לקלוט מילים,ללמוד שפת ידיים וללקט אנקדוטות משונות על עוד תרבות בעולם. אנשים בשלב זה עוד לא ראינו יותר מדי אבל לא היה צריך אותם כדי להתחיל ולהרגיש את השינוי. הכביש. בקו ישר ומוחלט הסתיים הכביש המדהים הסלול על כל מעבירי המים והשוליים הרחבים. ובמקומו? קדחת. עלייה בשיפוע שלא יעבור שום תקן ללא גרגיר אספלט אחד, רק אבנים איומות שגורמות לאופניים לטרטר,שוברות את הגב, מעיפות אבק והכל במהירות שיא מחרפנת של 4 קמ"ש. כל הזמן הזה עוקפים אותנו רכבים משונים ומצחיקים, נראים כאילו הועלו באוב מאיזה מחסן גרוטאות, הן יפות ויש להן סטייל ובא לי לשים אחת כזו לקישוט בגינה, אבל לא לרכב איתה על הכביש האיום הזה. השיפוע נהיה בדיחה והאבנים גדלות מרגע לרגע, אין שום סיכוי למצוא נתיב ביניהן, פשוט נוסעים לתוכן. איתרע מזלי ואני רוכבת בחברה של מקצוענים יוצאי טיפוסי הרים ומשפצי מעיינות שעבורם לקפץ על אבנים עם שישים ק"ג על האופניים זה לא כזה נורא, ואני נקרעת בין הרצון


לעמוד בקצב הקבוצתי ולפדל בשקט ובין הרצון לחזור הביתה עם צוואר וישבן דומים פחות או יותר למה שיש לי היום. מזל שהתבגרתי בשנתיים אחרונות. אני מקפלת את הזנב, יורדת מהאופניים ומתחילה לדחוף. מדהים לגלות שאני ממשיכה להתקדם כמעט ובאותו קצב. יואב מחליט לגלות סולידריות ולהצטרף אליי שלא ארגיש לבד, ממילא הוא יודע שהרבה יותר מצחיק לשמוע אותי רוטנת


שאר החברים (גם האמריקאים עוד כאן) ממש לא הרבה לפנינו וכולנו מתחילים להעריך את הסינים הרבה יותר. אבל יש לנו פיצוי. יופי אינסופי שאין לי איך לתאר אותו. זה מתחיל בהרים- גבעות ירוקות וחיות, סלעי חול נחשפים בשיפולים עגולים אדומים, קצוות משוננים חשופים וקצוות מושלגים. לא צריך לבחור, יש כאן הכל. והנחלים, גם הם יודעים שהגבול נעבר וכמו על פי סימן כולם זורמים פתאום בפכפוך נעים ובכחול טורקיז עמום שכזה, של מים שמקורם בקרחון גבוה אי שם בהרים. כפר קטן נגלה לעינינו, ירוק וקטן ויפה. ילד בן שמונה מרכיב את אחיו הקטן בן ה4 על סוס ענק והמון פרות רועות באחו אינסופי. לא רק ההרים והמרחבים יפים כאן, גם הכפרים, הכפריים והתלבושות. בניגוד לפלסטיקה המתאמצת והלא מצליחה של הסינים היופי כאן הוא כל כך טבעי, כל כך בקלות, כאילו בטעות אבל כל כך מורגש. יורטות עם קוי מתאר עגולים, מקושטים בעיטורים הקירגיזיים הפשוטים והמקסימים מעלות עשן לבן מארובות כמו בכפר קטקטים. ילדים צבעוניים ומטונפים מדלגים ביניהם ובין אינספור הבקר והסוסים והכל בתוך הירוק הרטוב הזה. לרכב בתוך תמונה. וכדי להוסיף על הכל, כולם כאן בעונת הילודה- סייחים מסורבלי רגליים, עייר קטן רוקד ריקוד שובב של צאצא שמח ועגלים קטנים עם עיני איילה, כולם כאן מראה שכיח ולא נשכח


רק חצינו קו סה"כ, לא יותר, ועוד לפני שאני יכולה אפילו להעיז ולומר שהייתי בקירגיזסטאן אני מיד מבינה שהכל כאן הולך להיות שונה. כבר יצא לי לחצות גבולות על אופניים בעבר אבל המעבר הזה הוא אחד החדים. סין נמתחת על פני כל כך הרבה ק"מ ואולי האפקט הוא כמו קפיץ כשמותחים אותו מאוד- כשהוא משתחרר הוא נזרק לעולם אחר


הם דומים לנו הרבה יותר, אין בזה ספק. השפה נקלטת יותר בקלות, האוכל מוכר יותר, לפעמים ברחובות ממש נדמה שאתה הולך בפרברי אשדוד של היום או אפילו ירושלים כמו שאני מדמיינת אותה לפני 30 שנה. אבל זה לא גורם לי עדיין להרגיש כאן יותר בבית. אולי זו הגישה המרגיזה לכסף, אולי זו החמוציות של הפקידים והאנשים שאנחנו תולים אותה בתסמונת אקס סובייטית, אבל עוד אין לי את תחושת האהבה שרחשתי לסין בסוף דרכנו, היא הייתה בית. כמובן שעוד מוקדם לסכם, אין מה להשוות את משך הזמן שעשינו בסין וגם זה לא יהיה פייר כלפי אנשים כמו מאיה, המלצרית המתוקה והקבועה שלנו שצוחקת ומשמחת כל יום מחדש, זהו סיכום ביניים בלבד, את מערכת היחסים שלי עם העם הקירגיזי עוד לא סיימתי, נחכה ונראה


וכדי לסיים בסוף טוב אספר את הסיפור הבא: אחרי פס בוצי וגשום במיוחד (עד היום האופניים לא התאוששו ממנו) אנחנו לא יכולים כבר לחכות להגיע ליעד הראשון שלנו, אוש- העיר השניה בגודלה. כאן זכינו לפיצוי האמיתי על כל מה שעברנו עד היום- על כביש סלול ונהדר סופסוף, בינות פרברים רגועים ויפים ניתן היה להבחין רק לרגע בשלושה הבזקים קצרצרים ומאושרים. כזאת רוח גב לא הייתה לי בחיי! 45 ק"מ עשינו בשעה אחת, כולל עצירות, לא כולל להתאמץ, פשוט תענוג, זה היה כמעט רוחני

תגובות קוראים
הכתיבה הנשית הזאת אין כמוה. גם שלך וגם של רותי
 
אני כבר מחכה לכתיבה הבאה מדושנבה ולתיאור החוויות שניתווספו. עכשיו הכל "נקרא" לי אחרת...

המעריצה התורנית
 
איזה יופי!
תמשיכו לעדכן
 
כדובר הלא רשמי של עדת המעריצים האלמוניים במולדת הרחוקה, שלוחה לכם , בשם האלמוניים,ברכת תחזקנה רגלייכם, ואל ייפול רוחכם. חידוש מרענן היה דיווחה של הטרקרית הטרייה, שאיני שלם עם הגדרתה את עצמה.דיווחה גרם לי להבין משהו על תפוחים ועצים.שמרו על עצמכם ודווחו בצפיפות.
אבי אלוני, ירושלים
 
אחרי יומנה של רותקו והכתיבה של לירון אני מסכימה עם צביקה הכתיבה הנשית...... אז תמשיכו לכתוב גם הגברים ובעיקר תמשיכו להנות נשיקות ח ו י
 
אבי אלוני - מי אתה, מעריץ אלמוני? ומה חדש הבנת אודות תפוחים ועצים ?
מהטרקרית הטריה ו"הצעירה"...
 
מצורף עדכון של דני למתעניינים

עדכון טלפוני: יום רביעי 8.8.07
הגיעו למורגב
מצבם טוב מאוד
אין אינטרנט במורגב

מורגב הוא היישוב הגבוה ביותר בטג'יקיסטן, ובתקופה הרוסית גם הישוב הגבוה ביותר בכל רוסיה
פירוש השם מורגב - נהר הציפורים

מורגב ממוקמת על צומת דרכי מסחר ברמת פמיר
לצפון: קירגיזסטן, לדרום: אפגניסטן, למזרח: סין, למערב: טג'יקיסטן
גם השיירות של סוחרי הסמים מאפגניסטן נהגו לעבור כאן בדרכם לשווקים באסיה
העיירה הוקמה בתקופה הסובייטית כתחנת דרכים על הצומת
 
מקסים ומרגש. אחרי קריאות ההתפעלות וגניחות הצחוק של דורי אתמול בלילה לא יכולתי להתאפק והשלמתי כמה שבועות של קריאה הבוקר במקום לעבוד על הפרזנטציה למחר.
אני שותפה לכמה מההתפעלויות וההתפעמויות כמי שחיה במקום אחר ועושה מסע משלה, אבל מלאת קנאה על האינטנסיביות של המסע שלכם ובעיקר על העושר של התרבויות, המאכלים, הצבעים, הריחות...נורבגיה כל כך סטרילית במבט ראשון ונדרש הרבה לפרוץ את המעטה הזה.
תמשיכו להנות ולכתוב!
רותי
 
הגיע לדן בס.מ.ס היום בשעה עשר
= = =
הגענו לקורוג
ניצור קשר בערב
= = =
 
מצורף עדכון ע"פ דני למתעניינים
אין אינטרנט, אנטנות סלולאר יש בדלילות
סביר להניח שלא נשמע מהרוכבים עד ה-26/8/07
 
מצורף עידכון ע"פ דני למתעניינים. הרוכבים התפצלו מטעמים ענייניים. דני קיבל אתמול סמס מארז בו הוא מודיע כי הגיע לדושנבה כמתוכנן. דני קיבל היום מייל מארז בו הוא מוסר שקיבל סמס ממתן המודיע שהכל בסדר והוא מגיע אליו כמתוכנן. לירון ויואב מתקדמים כמתוכנן
 
מצורף עדכון ע"פ דני למתעניינים. מתן חוזר ארצה ביום חמישי. לירון חוזרת ארצה ב-6/9/07 ולא תפגוש את בילהה ואמיר (אמא ואח של ארז) הבאים לביקור אצל הרוכבים באותו היום
 
עדכון ע"פ דני: ביום חמישי הקרוב צפויים לירון יואב וארז לעזוב יחד את תג'יקיסטאן ולהמשיך הלאה
 
WOW
עם התמונות
המילים מקבלות משמעות
ממש בא לזרוק חבל לדמות בתמונה
ולמשוך בעליה
 
לחברים המקסימים
הסיפורים שלכם נעשים מעניינים מיום ליום ואני נהנית לקרוא ולדמיין את כל התיאורים המדוייקים והעשירים וזה המקום לפרגן לכל מי שכותב
כל הכבוד על הניסוח הקולח על השפה העשירה על הרצון בכלל לשבת ולהקליד את המסע הארוך ולפעמים מייגע בצורה חכמה ובהירה המביא אתנו הקוראים למחוזות הרחוקים והנפלאים בהם אתם מבקרים .
נשאר לי רק לקנא בבלהה ואמיר בני משפחתי שיפגשו את ארז בקרוב.ארז יקר שלנו מתגעגעים ומתפללים לשלומך ושלום חבריך למסע.
מאחלת לכם שנה טובה וחג שמח
באהבה רבה
שוש נעים והמשפחה
 
יואבון - אולי תשלב תמונות גם בקטע של "ביקור הגברת הזקנה" - אני לא יודעת כיצד עושים זאת.

תודה,
הגברת הזקנה מירושלים.
 
הוסף רשומת תגובה



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Free Guestbooks by Bravenet.com ספר מבקרים